Uittreksel uit het bevolkingsregister
Online aanvragen Maak een afspraakOnline aanvragen Maak een afspraak
Een uittreksel uit het bevolkingsregister bevestigt dat een inwoner is ingeschreven in het bevolkingsregister.
Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- datum en plaats van geboorte
- rijksregisternummer
- de woonplaats
- burgerlijke staat
- beroep
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer u ingeschreven bent in het bevolkingsregister van uw gemeente.
Voorwaarden
De volgende partijen kunnen het uittreksel met betrekking tot uzelf aanvragen:
- uzelf
- uw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Procedure
U kunt het uittreksel aanvragen:
- via het digitaal loket
- bij de dienst Burgerzaken
Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID), kunt u het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken op 'Mijn Dossier', de online toepassing van het Rijksregister.
Meebrengen
Als u het attest zelf ophaalt:
- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning.
Als u het attest voor iemand anders aanvraagt:
- een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart
- uw eigen identiteitskaart.
Dienst Burgerzaken (enkel op afspraak)
Stadhuis
Marktplein 7
nu gesloten opent morgen om 09 u.
8620 Nieuwpoort- Tel. 058 22 44 40
- 058 22 44 45
- bevolking@nieuwpoort.be
- http://www.nieuwpoort.be