Minder mobiel? Thuisprocedure aanvraag identiteitskaart

Huisbezoek burgerzaken aanvragen

Waar gaat het over?

U kunt een huisbezoek aanvragen als u minder mobiel of langdurig ziek bent en zelf de verplaatsing niet kan maken.

We komen langs met het draagbaar loket om uw identiteitskaart aan te vragen of te hernieuwen. We komen zowel aan huis als naar de zorginstelling in Nieuwpoort waar je verblijft.

Voorwaarden

Belangrijk: U heeft een bewijs nodig van verminderde mobiliteit nodig

U hebt een medisch attest nodig waarin de dokter verklaart dat u niet mobiel bent. Of een attest van handicap.

Procedure

  1. Vul het formulier in via de blauwe knop of bel naar tel. 058 22 44 43.
  2. Een medewerker neemt contact met u op.
  3. Er wordt een huisbezoek ingepland.
  4. Leg de nodige documenten klaar. Zie 'Wat heeft u nodig'.
  5. Een stadsmedewerker komt op het afgesproken moment langs en controleert uw identiteit.
    We nemen een pasfoto, registreren je handtekening en vingerafdrukken.
  6. Betaal je identiteitskaart.
    U kunt het bedrag (20 euro) enkel contant betalen. Voorzie hiervoor gepast geld.
  7. U ontvangt met de post de codes. U maakt een tweede afspraak.
  8. Een medewerker brengt op deze nieuwe afspraak uw identiteitskaart naar u toe.

Meebrengen

  • Een medisch attest waarin de dokter verklaart dat u niet mobiel bent.
  • Oproepingsbrief, 20 euro en uw huidige identiteitskaart in geval van vernieuwing van de kaart.

Bedrag

Gratis service waar we via 2 huisbezoeken uw identiteitskaart vernieuwen. U betaalt enkel de normale kostprijs voor de nieuwe identiteitskaart (20 euro)

Huisbezoek burgerzaken aanvragen